How Russia Today divided Westminster

By Andrew Foxall

Tags: , ,

For a television channel whose weekly reach is less than that of ITVBe +1, the profile of RT (formerly Russia Today) in the UK is conspicuously high.

The £310,000 it spent on an advertising campaign on London’s transport network – posters carried messages including “Watch RT and find out who we are planning to hack next” and “Beware! A ‘propaganda bullhorn’ is advertising here” – late last year no doubt helped.

One reason for RT’s high profile is its guests. Politicians from both the left and right appear on it or take its money. This is true for obscure, publicity-hungry backbenchers and prominent, on-message frontbenchers.

Read more in the New Statesman.

HJS



Lost your password?

Not a member? Please click here